Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Reports of the Native Affairs Committee, 1889.

[No. 234, 1888.—Petition of Hone Mohi Tawhai and 3 Others.]

No. 234, 1888.—Petition of Hone Mohi Tawhai and 3 Others.

Petitioners, who claim to be owners of a block of land called Tukituki, state that some years ago a portion of the said block was sold to a European for powder, guns, and blankets, of which he only supplied half. He willed the land to Penitita when he died. As he did not pay all he promised for the land, they now ask that the land, all but 63 acres, may be returned to them.

I am directed to report as follows: That, in the opinion of this Committee, the petition should be referred to the Government for inquiry.

29th August, 1889.

[Translation.]
No. 234, 1888.—Pukapuka-inoi a Hone Mohi Tawhai me etahi atu tokotoru.

E. Ki ana nga kai-pitihana e whai take ana ratou ki tetahi piihi whenua e mohiotia ana ko Tukituki te ingoa. A i hokona e tetahi Pakeha tetahi wahi o taua whenua i mua ki te paura, ki te pu me te paraikete erangi ko etahi anake o aua taonga i homai e ia, kihai i rite te maha ki tana i whakaae ai i te tuatahi. A wirangia ana taua whenua i tona matenga ki a Penitita, a no te mea kihai i riro mai nga taonga katoa i whakaritea e ia. Ka tono nga kai-pitihana inaianei kia tukua kia 63 eka ma taua Pakeha ko te nuinga me whakahoki mai ki a ratou.

Kua whakahaua ahau kia ki penei: No te mea kua whiriwhiria te take o tenei pitihana e te Komihana i whakaturia nei e te Paremete, a no te mea kua tukuna te ripoata a taua Komihana a kua tau nga tikanga i runga i taua ripoata. Heoi kahore he kupu a te Komiti.

29 o Akuhata, 1889.